im. Ks. Józefa Dąbrowskiego w Żółtańcach

facebook bip

Szkoła Podstawowa 

PSYCHOLOG SZKOLNA

MAGDALENA PIETRUSZKA-PANDEY
w roku szkolnym 2024/25 dostępna jest w szkole
w poniższych dniach i godzinach:
Miesiąc Dni i godziny
Wrzesień
Październik
 Listopad
 Grudzień
Luty
Marzec
Kwiecień
Maj
Czerwiec
Środy, piątki:7.15-12.15
Czwartki: 11.30-16.00
Styczeń Wtorki, środy: 7.15-12.15 Czwartki: 11.30-16.00

Możliwy jest także kontakt z psychologiem szkolnym poprzez przez e-dziennik celem umówienia terminu spotkania indywidulanego czy tez uzyskania porady.

Do zadań psychologa szkolnego należy w szczególności:

1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły;

2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w szkole w celu rozwiązywania problemów stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu szkoły;

3) udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;

4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;

5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów;

6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;

7) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;

8) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:

a) rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły,

b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w sytuacjach kryzysowych związanych ze szkołą czy też środowiskiem wychowawczym uczniów. Powyższe zadania realizowane są m.in.: w postaci zajęć indywidualnych i grupowych z uczniami, wychowawcami i nauczycielami, rodzicami.   

Serdecznie zapraszam wszystkich do współpracy, chętnie służę radą i pomocą 
Magdalena Pietruszka-Pandey
psycholog szkolna